Stránky svobodného brdského horala

Slonovec,Brda a Černá skála

13. května 2011 v 16:36 | Václav Knechtl |  Cestopisy
Slonovec, Brda a Černá skála
Velikonoční neděle, pro mnohé, sváteční den který tráví kde kdo odpočinkem,či návštěvou nějaké pobožnosti,nebo se věnuje rodině na kterou ve všední den není tolik času. Pro nás ale byla tato neděle příležitost k podniknutí další výpravy na Brdy. A tu příležitost jsme náležitě využili. Tentokrát jsme si vybrali jako cíl Slonovec a Brdu, další místa s tím spojené se přidávali až postupně a takřka průběžně za pochodu jsme měnili trasu podle situace a časových možností.
Po 9 hodině ranní jsme vyráželi z Dominikálních Pasek. Slunce už bylo vysoko nad obzorem a tak jsme se mohly vydat na cestu. Já,Pepa, Lidunka a pes Ferda jsme vystoupali na Slonovec kde jsme všichni byli poprvé. Místo to je opravdu moc hezké. O skály a kamená moře tu není nouze.
Museli jsme dávat pozor kam šlapeme, protože terén na hřebeni Slonovce je velmi náročný. Ale vše se bez problému zvládlo a my jsme zanedlouho dorazili k trempskému tábořišti. Velmi nás překvapila jeho existence. Místo pro tábořiště jako stvořené. Na místě byla postavená dřevěná stanová konstrukce čekající na přehození plachty a sloužící k přenocování minimálně 2 osob. Pod mírným srázem bylo velmi působivě a účelně vybudováno na kameném podstavci velké a šikovné ohniště. a kolem něj z jedné i druhé strany stály obrovské lavičky, Každá z nic nejméně pro 3 lidi. Je vidět že místní trempové(nebo možná skauti) si to zde opravdu udržují a dali si s tím velkou práci to takhle vybudovat.
Kousek od tábořiště se nachází i malá studánka, ovšem v době naší návštěvi prázdná. Po krátkém občerstvení, (někteří členové naší výpravy byli již hladoví - nejvíce pes Ferda:-)), jsme se vydali opět na cestu a po hřebeni jsme postupně klesali do údolí směrem k obci Velcí.

Když jsme překonali místní potok na samém dnu údolí, a opět vystoupali menší kopec, objevili jsme se na otevřeném prostranství které bylo podobné hodně velkému parkovišti. Bylo celé z vyasfaltované a uprostřed bylo několik obrovských hromad štěpky. Ta provoněla celé okolí nádhernou vůní. Chvíli jsme si lámali hlavu nad tím k čemu tato velká plocha nedaleko obce Velcí mohla sloužit ale nakonec i bez jakéhokoliv rozumného závěru jsme se vydali na daší cestu, slunce už příjemně připalovalo, aby ne, bylo také chvíli před polednem. A tak se tento sváteční den začal rýsovat ve svých nejhezčích barvách.

Po nepříliš dlouhém pochodu jsme se vynořili na místě které nám svou krásou téměř vyrazilo dech. Před námi se rozprostřela louka která by se klidně mohla honosit titulem zámecký park. Nádherný trávník, a na něm vzrostlé zelené košaté kaštany. Těžko se tohle místo popisuje ale věřte že když na něm vstanete nepřestává vás toto místo okouzlovat.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Václav Knechtl Václav Knechtl | E-mail | Web | 13. května 2011 v 16:37 | Reagovat

Bohužel z nějakého důvodu mi druhá půlka článku zmizela, nevím proč a kam, ale aspoň že Kaštanka zůstala:-)

2 Martin Martin | 17. května 2011 v 8:58 | Reagovat

Tak už zmizely i fotky. Ještě že jsem si je stačil včera ráno prohlídnout. :-)
Mimochodem na té louce s kaštany kdysi dávno stávala myslivna Vranová.

3 Václav Knechtl Václav Knechtl | E-mail | Web | 17. května 2011 v 21:53 | Reagovat

Tak mě se tady ještě zobrazují:-)
Jinak díky za bezva informaci, škoda že z ní nic nezůstalo, ono v mapách je polesí Vranová:-) ale stejně tomu mezi sebou budeme říkat Kaštanka:-) Ale ten den stál opravdu za to. Lepší velikonoce sem si přát nemohl ;-)

4 Martin Martin | 18. května 2011 v 7:56 | Reagovat

Mě už se taky zobrazují, byl to asi jen výpadek...
Udivuje mě, že ve vojenském újezdu se najdou takto krásně udržované loučky, za které by se nemusel stydět kdejaký zámecký park a že se najdou lidi kteří je udržují. Připomíná mi to louku pod Kloboučkem. O to víc jsem vždycky naštvanej, když u cesty vidím pohozené pet flašky nebo dokonce pytle s odpadky...

5 Martin Martin | 18. května 2011 v 7:57 | Reagovat

Jo a název Kaštanka je super! ;-)

6 Václav Knechtl Václav Knechtl | E-mail | Web | 19. května 2011 v 19:37 | Reagovat

[4]: Určitě ale nebude to práce vojenských lesů a statků. Dělají teď v Brdech nesktutečný nepořádek. Ale takovýhle míst je opravdu na Brdech několik,každopádně souhlasím že louka pod kloboučkem je taky perfektní.
Ale víc odpadu v lese je od lesáků než od turistů, to je ten největší problém. :-( Jak může dělat v lese někdo kdo k němu nemá žádný vztah.
Jinak díky moc jsem rád že se název líbí ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.